BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, September 4, 2009

Hanya ALLAH satu-satunya yg tidak dapat ditukarganti....

Sy ada satu story nak di kongsi bersama2 dgn sahabat2..dan same2 la kiter hayati n jd kan kisah ini sebagai teladan..

......Diluar waktu sembahyang kelihatan ade org masuk dlm masjid. Lalu ia melihat anak berumur 10 tahun sedang mengerjakan solat dgn penuh khusyu'. Ia menghampiri ank itu bertanye: " Nak, siapakah anda?" Ia mengeleng2 kepalanya dan menitiskan air mata di pipinya. Kemudian ia mengangkat kepalanya dan berkata "sy anak yatim piatu, tuan." hati lelaki itu tersentuh mendegarnta dan berkata " Apakah anda mahu menjadi anakku?? lalu budak itu berkata: "apakah jika aku lapar anda mahu memberiku makanan?"

Lelaki itu berkat Ya..anak kecil itu bertanya lagi " Apakah jika aku tidak mempunyai pakaian, anda akan memberiku pakaian?" orang itu mengagguk dengan mengatakan "ya"..Anak itu bertanya lagi " Adakah anda akan menyembuhkanku jika aku sakit??" Org itu menjawab" Itu aku tidak sanggup nak.." anak itu bertanya lagi..." Apakah anda akan menhidupkanku bila aku mati??"..org itu menggeleng kepala, " ini aku tidak sanggup"..

Budak kecik itu berkata: " Kalau begitu, biarkan aku, pakcik, bergantung kepada Zat yg menciptakanku. Dialah yg memberi petunjuk, makan dan minum. Jika aku sakit Dialah yg menyembuhkan aku."

Lelaki tersebut terdiam dan dari bibirnya terdengar suara lirih, " Aku beriman kepada Allah. Sesiapa yg tawakal kepada- Nya, maka Dia akan memberi kecukupan buatnya".

Jika serigala menyalak, aku mampu bertahan..dan jika manusia meraung, aku terasa hendak melayang...

0 comments: